19 ožujka 2010

Predavanja, predavanja

U životu sam održao sada već stvarno respektabilan broj predavanja i izlaganja. Teme su uglavnom bile iz područja orijentacijskog sporta, ali i iz turizma, skijanja, fizičke pripreme, opasnostima u planinama... Profil ljudi koji su slušali izlaganja stvarno je bio vrlo različit. Predavao sam na osnovnoj i srednjoj školi, na fakultetu i veleučilištu. Bilo je tu i predavanja cijelom nizu profesora i učitelja, vojnika, specijalaca ali i običnih ljudi. Brojka se kretala od desetak, a neki puta i manje pa do više stotina ljudi.
U tim trenucima predavač može i ne mora biti motiviran, a opet o njemu ovisi kakvo će predavanje i izlaganje biti. Do sada sam se uvijek trudio da predavanja budu maksimalno profesionalna i nadam se da sam uspio u tome. S vremenom je nestala i trema kada treba izaći pred skupinu ljudi i ispričati nešto. Nije to jednostavno kao što se čini. U grlu se može napraviti takva knedla da niti jedna riječ ne želi izaći ako je trema velika. Srećom kada vladaš materijom koju predaješ onda sve ide i daleko lakše. 

Kada bih trebao izdvojiti neko predavanje kao posebno teško bi se odlučio. Svakako jedno od njih je ono na zagrebačkom velesajmu kada sam pred sobom imao cijeli niz eminentnih sportskih djelatnika, doktora znanosti, profesora i stručnjaka. Moram isto tako priznati da mi je to jedno od onih predavanja kada nisam baš bio prezadovoljan kako sam to prezentirao. Moglo je i moralo biti bolje. Možda je to bila na neki način i prekretnica jer nakon toga Ivana i ja konstantno nadopunjujemo materijale i sada već imamo složeno sigurno par stotina kartica teksta, odnosno stranica prezentacija popraćenih ilustracijama.
Jučerašnje Ivanino izlaganje upravo me eto podsjetilo na to da predavanje koje ste čuli već nekoliko puta može biti iznova zanimljivo i zabavno i svaki puta drugačije. Bilo je smijeha i zabave, ali i ozbiljnih rečenica. Upravo onako kako treba biti. Možda niti ona sam ne primjećuje kako su joj predavanja sve bolja iako predaje npr. istu temu  

Prije nekoliko godina držali smo posebni tečaj namijenjen trekerima i adventure trkačima i taj tečaj ostati će upamćen po neviđenom entuzijazmu i angažmanu tečajaca. Toliko pitanja i konstruktivnih zapažanja natjeralo nas je da se za svako predavanje dodatno spremamo i vadimo informacije iz knjiga i sa neta. Grupa je stvarno bila fantastična i predavanja su trajala i po nekoliko sati jer se diskusija znala odužiti.

Profesorski posao u školama i na fakultetima nije jednostavan i ako želiš biti dobar predavač moraš stalno pratiti trendove i novosti koje se događaju oko tebe i u području koje izlažeš. Znalo se dogoditi da prisustvujem predavanjima na kojima jednostavno zaspiš jer predavač ne zna izlagati i zainteresirati one koji ga slušaju. Najbolji primjer izvrsnog predavača je dr. Neljak sa Kineziološkog fakulteta. Iako zna ponekad imati i teme izlaganja koje nisu pretjerano zanimljive (pogotovo studentima) on jednostavno svojim pristupom, tonom i načinom izlaganja ne dozvoljava da ti bude dosadno. Što sam stariji uviđam da je ta sposobnost stvarno posebna i hvale vrijedna.

Jest li probali kada izlagati nekome nešto, grupi ljudi, nepoznatima? Probajte i znati ćete kako je teško biti rječit, zanimljiv i poseban u svojim izlaganjima.

Za vikend smo u Zagrebu. Sutra trening pod Krešom koji je "piramide" zamjenio "Danom" i upravo se gušta kada na nama isprobava češke specijalitete. U nedjelju Maksimir. Pripremili smo pet staza, a očekujemo pristojan broj ljudi. Hoće li nas biti opet preko 70 vidjeti ćemo. Pripremili smo stotinu karata, valjda bude dosta?!

Nema komentara:

Objavi komentar