25 rujna 2010

Atletika u Bjelovaru

Za danas samo kratki komentar trke, a idući tjedan ću si dati truda i malo zorno prikazati da oni koji koncepirraju trke konačno shvate o čemu je riječ.
Bili smo u Bjelovaru i kako g.Oršolić kaže naručio je vrrijeme bez padalina. Svaka čast nije padalo, a u Zagrebu je bio potop. I to je to. Ostalo je manje više bazirano na lošoj, da ne kažem jako lošoj koncepciji staza. Doduše moram odati priznanje na M12 stazi. Konačno jedna staza koja je bila primjerena klincima. Za nas ostale je bilo kao da trčimo kros ligu. Orijentacija nula bodova. Ako na stazi elite od 17 kt čak pet ima i M12 zna se da nešto ne štima. Ili je M12 preteška ili je elita prejednostavna. Bilo je srećom prejednostavno za elitu. No nije bilo tako samo za elitu. Mislim da je 90% kategorija bilo prejednostavno postavljeno. Prečesto organizatori veteranske kategorije uspoređuju sa tehničkom težinom kategorija MŽ12 ili MŽ14. Poanta je da se naši veterani dobro orijentiraju i treba im postaviti tehnički teške staze koje nisu fizički pretjerano zahtjevne sukladno godinama. O šiljatim kutevima, brojevima kontrola pored drugih kružnica, linija koje spajaju kontrole preko kružnica, trčanja po istom putu nekoliko puta, pa varijante od barem 2-3km po "autoputu", uf, uf ....previše toga za jednu trku. Šteta lijepog terena i karte, a sve skupa se moglo izbjeći sa 30 minuta više posla. I kažem još jednom šteta jer si je organizator dao truda, postavio sve kontrole u šumu, sve SI stanice su radile, startne liste su bile u redu. Uglavnom sve je u redu, a opet nije u redu jer je stvarno bilo banalno. Da ne pretjerujem, ali tehnička težina elite je bila u rangu M16 ili čak M14 sa završnim dijelom u M12. Trči koliko te noge nose.
Svakako treba ipak izdvojiti dobar rezultat Matije koji  je na svojoj prvoj trci u eliti za Kup bio drugi. Iako je staza bila jednostavna ne treba potcijenjivati ovaj uspjeh jer je bio samo 3 minute iza Line, a mene je dobio punih pet minuta. Kapa dolje.

Evo skenirao sam samo neke detalje sa karte da se ne kaže da opet neko prigovara bez veze. Nažalost nemam kartu od M45 koja je imala daleko najekstremnije šiljate kuteve i linije preko kružnica. Neki natjecatelji su čak mislili da je greška u OCAD-u i da je jedna KT greškom ostala u koncepciji.
Pogledajte malo slike pa se pitajte da li će određene stvari utjecati na natjecatelje, hoće li ih zbuniti? Orijentacijsko trčanje je prvenstveno sport u kojem pobijeđuju bolji orijentacisti, a to znači oni koji bolje čitaju kartu. Fizička sprema jasno dolazi do izražaja u kasnijoj fazi razvoja natjecatelja.
Ako se pitate koja je kontrola ispravna na slici gdje su pored kružnice br.4 i 11 onda je to broj 11! OCAD je vrlo lijep program u kojem se mogu koncepirati staze i umnogome olakšava posao organizatorima, ali to ne znači da je svemoguć. Nakon što napravite sve staze treba otvoriti svaku stazu posebo i treba pregledati i smjestiti brojeve kontrola tako da ne dovode natjecatelja u zabludu ili da im prelaze preko varijante. Treba isprekidati kružnice i linije ako one smetaju za čitko čitanje karte...

Posla  ima dosta ako se želi sve napraviti sve uredno. Kao što rekoh treba uložiti samo malo više truda. Nažalost Bjelovar je ovaj puta tu potpuno pogriješio. Osjetilo se u koncepciji da je staze zamišljao netko tko nije redovito na natjecanjima, tko nema iskustva u koncepciji ili jednostavno si nije dao truda proučiti malo karte sa ostalih natjecanja. Uostalom postoje smjernice za postavljače pa treba i njih tu i tamo pročitati. Gdje su bili elitaši kluba da pomognu to je sada vjerojatno neka druga priča.


1 komentar:

  1. Evo moja greška. Dobio sam kartu M21A na uvid i rekao bih da je ta staza bila daleko zanimljivija i tehnički zahtjevnija od naše. Doduše bilo je nešto malo i po putu, ali ne tako kao u eliti. Jedinoi problem je kada ideš na 5kt ne znaš ideš li na 11 jer su brojevi jedan na drugom. - http://1.bp.blogspot.com/_fuJkm6Jhsfg/TKGFIAYBpnI/AAAAAAAAAIs/Y1yYauM6IUo/s1600/DSC00860.jpg

    OdgovoriIzbriši